Av og til angrer vi på noe vi har kjøpt. Hvis du vil gjøre om på et kjøp hos oss, kan du bruke angreretten.
Hvordan angrer jeg?
Send inn angrerettskjema til oss på e-post. Skjemaet finner du her og du sender det til kundeservice@frende.noDu kan bruke angreretten når du har kjøpt forsikring via telefonsalg eller i nettbutikken på frende.no.
Det er ikke angrerett på forsikringer som er kjøpt ved personlig oppmøte.
Hva er fristen for å angre?
- For skadeforsikringer er angrefristen 14 dager etter kjøpsdato.
- For personforsikringer er angrefristen 30 dager etter at du aksepterte å kjøpe forsikringene.
Må jeg ha en grunn for å kunne angre?
Nei, du må ikke forklare oss hvorfor du angrer på kjøpet.Må jeg betale noe når jeg bruker angreretten?
Du må betale for dagene du har vært forsikret, frem til vi fikk beskjed om at du angret deg.Hvis du har betalt en regning fra oss før du angret deg, betaler vi tilbake det du har betalt for mye.
Hvis du har fått en regning, men ikke betalt før du angret deg, sender vi ny regning for dagene du har vært forsikret. Da skal du ikke betale den første regningen.
Hvis du angrer på kjøp av en kjøretøyforsikring må du betale trafikkforsikringsavgift for dagene du har vært forsikret. Dette er penger forsikringsselskapene krever inn på vegne av staten. Les mer om avgiften her.
Angrefristen er gått ut, men jeg angrer likevel. Hva gjør jeg?
Du kan ikke bruke angreretten etter at angrefristen er gått ut. Da kan du si opp forsikringen, men husk at det da er oppsigelsestid knyttet til forsikringen du har kjøpt.