- Fantastisk service fra Frende

Kofferter og ryggsekker på rekke
Da 16-åringen ringte bagasjeløs fra Sicilia var pappa Jan Andreas glad han hadde en god reiseforsikring. – Frende reagerte lynkjapt. Jeg har ikke opplevd bedre service noe sted, sier Jan Andreas Pettersen (49). 

Han hadde sendt sin 16 år gamle datter til Sicilia med en venninne og hennes foreldre. Det var juli måned, midt i fellesferien og de reisende var på jakt etter sol og sommer. Framme på den italienske øyen var bagasjen til 16-åringen borte. Trolig forsvant den ved en mellomlanding i Roma. 

- Min datter ringte og fortalte at kofferten hennes var borte, som den eneste i reisefølget. Det var en stor rosa koffert, husker jeg. Jeg ringte først til flyselskapet. Det var utrolig vanskelig å få tak i dem, men da jeg kom gjennom fraskrev de seg alt ansvar, sier Jan Andreas. 


Lynkjapt med Frende

Da ringte han forsikringsselskapet. 

- Jeg kom kjapt gjennom på telefonen til Frende og fikk gitt beskjed. Derfra gikk det fort. Jeg fikk overført penger fra selskapet slik at datteren min kunne kjøpe inn det hun trengte og komme i gang med ferien sin. Det var fantastisk service, sier han. 

Ettersom bagasjen aldri kom til rette måtte far og datter melde inn hva som var i kofferten i etterkant av ferien. 

- Vi brukte lang tid på det, men det hadde ingenting med reiseforsikringen å gjøre. I en periode glemte vi det og så tok det litt tid å få oversikt over hva det hun hadde med seg faktisk kostet, sier pappaen. 

Ut fra internasjonale transportbestemmelser er det flyselskapet som er ansvarlig hvis bagasjen ikke kommer til rette. Er innholdet i bagasjen mer verdt enn erstatingen fra flyselskapet kan dette være dekket av reiseforsikringen. 

Penger på konto dagen etter

Omsider ble skademeldingen fylt ut og Jan Andreas tok kontakt med Frende. 

- Da fikk jeg snakke med den samme saksbehandleren. Jeg tror han husket saken og jeg hadde pengene på konto dagen etter. Forsikringsoppgjøret var eksemplarisk, sier Jan Andreas. 

Våre forsikringer