Da ekteparet Soltveit enda en gang opplevde alle huseieres mareritt, var det én ting som gjorde den kaotiske situasjonen litt lettere å håndtere:
- Forsikringsselskapet vårt! Jeg vet ikke hva vi skulle gjort uten den enestående hjelpen deres.
Det sier Sølvi Soltveit, som ikke bare én, men to ganger, har fått akutt behov for hjelp fra Frende de siste årene.
– Når du ser dine egne blomsterpotter bli tatt av en stri elv som plutselig renner gjennom hagen din, da blir du helt kald inni deg. Når det neste som skjer er at du blir våt på beina, og det inne i din egen stue, ja da er det lett å bli rådvill, sier den uheldige huseieren.
– Det var rett og slett en fortvilende situasjon, oppsummerer hun med et sukk.
Vannet var nærmere en halvmeter opp på ytterveggen og spredde seg raskt inn i huset.
Akutt og kaotisk situasjon
– Det er ikke lett å tenke klart når en slik akutt situasjon oppstår. Heldigvis klarte vi å summe oss litt i kaoset og fikk ringt forsikringsselskapet, sier Sølvi.
– Det var utrolig godt å få snakke med noen som kunne tenke litt for oss, understreker hun.
Sølvi sikter til måten skadeavdelingen til Frende tok imot dem da de ringte og fortalte om vannet som rant inn i huset og spredte seg i hele første etasje. Alle rom ble raskt oversvømmet.
Imponerende handlekraft
– Frende sto virkelig på for oss fra første stund. Mens Berge og jeg gikk der og vasset i vann i stuen, fikk de umiddelbart kalt inn samarbeidspartnerne sine. Allerede samme dag som vannet strømmet inn, var gulvet tatt opp og fjernet. Jeg er imponert over handlekraften deres, sier Sølvi.
Siden ekteparet fremdeles hadde kjøkken og bad intakt etter vannskaden, valgte de å bli boende i huset mens skadene ble utbedret. Det kunne de ikke første gang vannet kom fossende.
– Da måtte vi flytte ut i flere måneder, for da hadde vi ikke drikkevann, forteller Sølvi og fortsetter:
– Ingen håper jo å få bruk for forsikringen sin, men når en skade først har oppstått, så er den virkelig helt uvurderlig. Nå har vi opplevd akkurat det samme to ganger med samme forsikringsselskap, og begge gangene har vi blitt møtt med samme effektivitet.
Tilgjengelig døgnet rundt, landet rundt
Berge og Sølvi synes det er betryggende å forholde seg til et lokalt selskap der de føler seg så godt ivaretatt.
– Jeg er rett og slett imponert over hvor god hjelp vi fikk til å sette i gang de prosessene som måtte til i den kjedelige situasjonen vi var i, sier han.
– Det er først når du trenger hjelp fra forsikringsselskapet ditt, at du virkelig ser hva de er gode for, sier Sølvi.
Opptatt av kundene
For Frende er det viktig å ivareta kundene sine best mulig når en skade oppstår.
– Mange blir veldig bekymret når uhellet er ute, og da er det vår jobb å dempe den bekymringen, sier Yngve Høvig, skadesjef på bygningsskadeavdelingen i Frende.
– Når du ringer for å fortelle om et uhell er skadebehandleren først opptatt av hvordan det går med deg, ikke hva skaden kommer til å koste, sier skadesjefen videre.
Som kunde får du trygghet, enkelhet og ryddige avtaler.
– Vi gjør alt vi kan for å sikre at du får trygg, korrekt og personlig behandling av skadesaken din, og er der for deg når du trenger det som mest, sier han.
Skader meldes til Frende på ulike måter. En del kunder velger å bruke telefonen slik som ekteparet Soltveit, men det er også mange som synes det er like lett å melde skade, sjekke pris eller gjøre endringer på avtalen sin på nett.