Kundesenteret vårt har vunnet prisen for Norges beste kundeservice under Nord-Europas største kundeservicekonferanse fire ganger de siste seks årene.
2016, 2017, 2019 og 2020! Alle årene har kundesenteret til Frende vunnet kundeserviceprisen innen forsikring. I 2021 fikk vi en finfin andreplass, og i 2022 er vi også på pallen på Norges største kundeserviceundersøkelse, KSindeks, som måles av Kantar og Tekna.
- Vi går på jobb hver dag for å yte vårt beste for kundene våre. Å vinne denne prisen igjen er den beste motivasjonen vi kan få, sier Thomas Otto som er en av lederne for vinnerlaget.
Grundig måling
Kundeserviceprisen er en bred, årlig test gjennomført av SeeYou som de største kundesentrene i Norge er med på. Hvert kundesenter kontaktes på ulike måter av såkalte mystery shoppers.
Målingen fokuserer på mottak og velkomst, kundebehandlerens løsning av problemet og totalinntrykk. Dette resulterer i en poengscore per selskap og her har altså Frende det beste kundesenteret for forsikring i Norge med en totalscore på hele 82,6 i 2020. Andreplassen fikk en score på 79,1.
Under kåringen ble denne tilbakemeldingen fra en de som testet Frende trukket fram: "Veldig god kundeopplevelse. Har en veldig fin samtale med kundebehandleren som er serviceinnstilt, positiv og kunnskapsrik. Får masse tilleggsinfo som appelerer til meg og hjelper så jeg blir overbevist om å gjennomføre et kjøp."