Cutters har klippet seg inn på det norske frisørmarkedet på rekordtid med sitt effektive og rimelige konsept. Nå har selskapet som satser på å ha 200 salonger i Norge innen 2020 blitt Frende-kunder.
- Hos Frende har vi fått gunstige avtaler som er trygge og gode, sier Therese Kongshavn. Hun er daglig leder for en av Cutters sine salonger midt i Bergen sentrum.
"Hos Frende har vi fått gunstige avtaler som er trygge og gode"
Therese Kongshavn
- Vi hadde hørt mye fint om Frende og jeg er selv en privatkunde med gode erfaringer. Hos Frende har jeg fått den servicen jeg trenger, det er enkelt å få kontakt og de har en fin og oversiktlig nettside, sier hun.
Frende testet lunsjklipp
Cutters klipper kunder for en fastpris på 299 kroner uansett kjønn og type klipp – og det hele tar bare 15 minutter. Med andre ord kan du klippe deg på en halv lunsjpause. Dette måtte vi selvsagt teste ut. Vi tok derfor med oss tre blide Frende-ansatte, kjøpte lunsj på veien og stakk innom. Cutters-gjengen holdt det de hadde lovet. Samtlige var nyfrisert og fin før de var i nærheten av å ha spist opp baguettlunsjen.
- Jeg er veldig fornøyd med resultatet! Dette ble veldig bra og det gikk jo superkjapt, sier Linda Klanderud som jobber som teamleder på opplæring og prosessforbedring i Frende.
Hun stilte med et bilde av frisyren hun ville ha klart på mobilen, og på godt under 15 minutter var den på plass.
Hårete mål
Totalt har Cutters 32 salonger i Norge per desember 2017. Det har gått slag i slag siden den første åpnet i desember 2015.
- Nå er målet å ha 200 salonger innen 2020, sier Therese Kongshavn.
En liten aktør i et stort marked med høye vekstambisjoner høres velkjent ut. Frende har gått gjennom mye av det samme i løpet av sine ti år som selskap i det norske forsikringsmarkedet.
- Vi er veldig glade for å samarbeide med Cutters, sier senior bedriftsrådgiver i Frende, Hege Tvedt.
- Det er en spennende kunde, som har hatt en formidabel vekst i sin bransje på meget kort tid. Vi i Frende liker innovatører og vi har tilpasset og forenklet forsikringsproduktene til konseptet som kunden har. Vi gleder oss til å følge dem videre.